حوادث وقضايارئيسىملفات وتقاريرمنوعات

هل تُشعل عبارة «بس يابابا» الصراع بين محمد رمضان وعمرو أديب؟.. التفاصيل

عمرو أديب لـ محمد رمضان «المرة ديه الناس مش مستحملاك»

كتبت: دنيا عبدالله

وجه الفنان محمد رمضان، رسالة لاذعة للإعلامي عمرو أديب، بعد الهجوم العنيف والانتقادات التي وجهها له في الفترة الأخيرة.

ونشر محمد رمضان، مقطع فيديو من مسلسله السابق “الأسطورة”، وهو يقوم بإبعاد أحد الأشخاص ويقول “بس يا بابا”، استهزاءا بهجوم عمرو اديب له.

جاء ذلك بعد انتشار مقطع صوتي للإعلامي عمرو أديب في حلقة برنامجه “الحكاية” وهو يقول لرمضان: “يا محمد اللي كنا فاكرينه موسى طلع فرعون”.

عمرو اديب يهاجم محمد رمضان

وشن الإعلامي عمرو أديب، هجومًا عنيفًا على رمضان، بسبب الفيديوهات التي نشرها وظهر فيها يلقي بأموال في حمام السباحة، عقب صدور حكم بإلزامه دفع 6 ملايين جنيه للطيار الطيار أشرف أبو اليسر، على خلفية تسببه في أزمة أدت لوقفه عن العمل عام 2019.

وعبر “اديب” خلال برنامج “الحكاية” المذاع على قناة “mbc مصر”، عن استيائه من تصرفه، قائلا: “المرة دي الناس مش مستحملاك وأنت في بلد الناس ظروفه صعبة.. وعلى فكرة مش أنت بس اللي معاك فلوس فيه ناس معاها قدك 100 مرة ومش بتعمل زيك.. واللي ادهالك قادر يسحبها منك في ثانية وكل ده يضيع، ليه استفزاز الناس وتكرّه الناس فيك؟.. ده أنت داخل على شغل ورمضان”.

تابع: ” يا محمد يا رمضان لو أنت الفلوس متهمكش كنت أتبرع بيها أو إديها للطيار اللي عملتله مصيبة”، مضيفا: “أنت مش شايف أنك بقالك فترة بتبقى تريند إزاي؟ الناس اللي أنت استفزتها هم اللي عملوك لأن جزء منك سوشيال ميديا”.

رد محمد رمضان على عمرو أديب

استطرد: “يا ابني اهدى وارجع لعقلك وبلاش غرور ناس كتير أكبر منك وضاعوا في ثواني، ليه الاستفزاز والفلوس اللي أنت بترميها اللي هي مش حقيقية بيطلع عينين ناس تانية علشان توفرها؟.. لسه قدامك وقت ترجع تاني محمد بتاع الناس والغلابة والشعب ولكن لو ناوي تكمل كده أبشر، ومصر كلها وقفت على رجل تقديرًا لخالد النبوي لما عرفت أنه تعب لأنها كلها بتحبه وبتقدر قيمته وتصرفاته”.

الجدير بالذكر، أن محمد رمضان، قد أثار جدلا واسعا في وقت سابق،  عبر مواقع التواصل الاجتماعي بعد نشره مقطع فيديو وهو يرمي الأمول في حوض سباحة، ثم نشر فيديو آخر وهو يرمي الأموال لحيوان مفترس يربيه في منزله.

يذكر، أن محمد رمضان ينتظر عرض مسلسل “موسى” خلال شهر رمضان المقبل، وهو من تأليف ناصر عبد الرحمن، إنتاج سينرجي، إخراج محمد سلامة، ويشاركه البطولة سمية الخشاب، رياض الخولي، سيد رجب، عارفة عبد الرسول، عبير صبري، هبة مجدي، صبري فواز، منذ رياحنة، فريدة سيف النصر، حمدي الوزير وتارا عماد.

اقرأ أيضًا.. بعد تغريمه 6 ملايين جنيه.. شاهد محمد رمضان يُثير الجدل في فيديو جديد

الوسوم

اترك رد

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.

زر الذهاب إلى الأعلى
البنك الأهلى المصرى
البنك الأهلى المصرى
إغلاق