رئيسىعالم الفنملفات وتقارير

هالة صدقي: برنامج رامز جلال مفبرك ويهين للفنانين

كتبت: دنيا عبدالله

حلّت الفنانة هالة صدقي ضيفة في برنامج «شيخ الحارة والجريئة»، مع المخرجة إيناس الدغيدي، المُذاع عبر شاشة “القاهرة والناس”، تحدثت فيه عن مشاركتها في برامج المقالب، ورفضها الظهور مع الفنان رامز جلال في برنامجه الرمضاني 2021.

قالت هالة صدقي، أن ما يُعيب رامز هو أمر واحد، «الجزء الأول بتاع الحلقة بس هو اللي فيه مشكلة، اللي هو السخرية من الضيف»، مؤكدة على أن رامز جلال قد طلبها لإجراء مقلب بها ووافقت على الأمر.

وأضافت الفنانة، خلال البرنامج، أنها وافقت في بداية الأمر أنها تظهر في البرنامج، كونه يقدم للمشاهدين أمر مضحك وعمل درامي، قائلة: «دي كلها طبعا حاجات متفبركة».

فيما أضافت: «لكن لما طلبت أشوف الحلقة كلها بعد المونتاج قالولي لا، علشان بتتعمل مونتاج برة مصر، قولتلهم هسافر أشوفها، قالوا لا مينفعش، فطبعا رفضت».

تابعت هالة صدقي: «أنا اللي بضايق منه مش مقلب رامز، اللي بيضايقيني الإهانات والتعليقات اللي بيقولها على فنانين كبار، احنا رموز فنية مهمة، مينفعش نتهان كده».

وعن كثرة مشاهدة المواطنين لبرامج رامز رغم ذلك الإهانات، قالت: «الناس بالنسبة للوسط الفني بيحبوا يشفوهم كده، فيه غل في طبيعة البشر عاوزه تشوف الفنانين وهما بيتبهدلوا، طول النهار على «فيس بوك» يقرأوا ده أخذ كام مليون وده سافر بطيارة خاصة لما يلاقوهم بيتبهدلوا بيرتاحوا نفسيًا”.

وسألتها المذيعة إيناس الدغيدي، عن ظهورها في برنامج هاني رمزي رغم رفضها التام لبرنامج رامز جلال، إجابتها صدقي قائلة :”هاني كان قايل إن فيه مقلب بس مش قايل المقلب إيه، فلوس رامز أكثر من هاني، ورامز صاحبي أكتر من هاني، واتعرض عليا من رامز واتعرض عليا من هاني، وطلعت مع هاني علشان المبدأ حلو”.

تابعت: “ولادي بيحبوا يتفرجوا على رامز جلال، وبيقولولي يا مامي بيلز روحي، قولتلهم يرضيكم أمكم تتهان، أنا ممكن أتهان واتشتم في مسلسل في عمل درامي لكن كهالة صدقي متشتمش”.

تفاصيل الخلاف بين هالة صدقي وغادة عادل

استعادت الفنانة تفاصيل خلافها مع الفنانة غادة عادل، بسبب مسلسل “عفاريت عدلي علام”، للفنان عادل إمام.

أضافت أن مساحة دورها في المسلسل كانت أكبر من دور غادة، بالإضافة إلى أن العقد كان ينص على أن اسم هالة صدقي هو الثاني بعد عادل إمام.

وأشارت إلى أن مجدي الهواري زوج غادة وقتها هو من اعترض، ووضع الشركة في موقف حرج، لأنهم كانوا في وسط التصوير.

ولفتت إلى أن الشركة كانت في صفها، ولكن حلا للأزمة لم يكتبوا الأسماء على التتر، موضحة أنه بعد اسم عادل إمام، لا يوجد أي اسم مهم.

نرشح لك: هجوم حاد من المتابعين على الفنانين بعد تهنئتهما بعيد الميلاد

تفاصيل فيلم الرعب الكوميدي «أحمد نوتردام» بطولة رامز جلال وغادة عادل

الوسوم

اترك رد

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.

زر الذهاب إلى الأعلى
البنك الأهلى المصرى
البنك الأهلى المصرى
إغلاق