عالم الفنملفات وتقارير

بعد ظهوره يبيع مشروبات على عربية.. تفاصيل أزمة الفنان كريم الحسيني

نجوم الفن يدعمون كريم الحسيني

كتبت: دنيا عبدالله

تفاعل الكثير من نجوم الفن ورواد مواقع التواصل الاجتماعي مع الفنان كريم حسيني بعد إعلانه إقامة مشروع له، وهو عبارة عن بيع مشروبات ساخنة على الطريق، حيث أحضر ماكينة مشروبات ساخنة ووضعها في شنطة سيارته، وذلك بسبب قلة طلبه في أعمال فنية.

ونشر كريم الحسيني فيديو أثناء تجهيز المشروبات عبر صفحته الرسمية على مو قع التواصل الاجتماعي «فيس بوك»، وعلق عليها: .””مشروعي الجديد.. الشغل مش عيب.. حلمك ملوش تاريخ صلاحية

نجوم الفن يدعمون كريم الحسيني

الفنان أحمد فلوكس

حرص الفنان أحمد فلوكس على دعم صديقه الفنان كريم الحسيني، حيث نشر صورة للفنان، عبر حسابه الرسمي «إنستجرام».

وعلق عليها، قائلًا: «كريم الحسيني مش أي فنان.. دا فنان سابق جيله ومن العيار الثقيل والحقيقة أنا مش مستغرب من أنه اشتغل: لأنه من صغره وهو راجل جدا».

وأضاف فلوكس: «كل الدعم ليك يا كريم وربنا هيجبر بخاطرك أنت تعبت وشقيت كتير واللي جاي أحسن».
الفنان أحمد العوضي

وجه الفنان أحمد العوضي، رسالة لكريم الحسيني، وكتب في تعليقه على المشروع: “حاجة محترمة إنك تشقى على القرش بشرف، رجولة وشرف”.

الفنانة ياسمين جمال

علقت الفنانة ياسيمن جمال على مشروع الفنان، ونشرت صورة لكريم، عبر حسابها الرسمي بموقع “إنستجرام”.

وعلقت عليها: “كريم الحسيني أنت صح الشغل مش عيب وده مشروع زي أي حد في الدنيا بيعمل مشاريع صغيرة وبتكبر”.

وأضافت: “كريم واحد من جيلي اللي ابتدينا سوا وطلعنا السلم واحدة واحدة من وإحنا أطفال ودرسنا وبقينا أعضاء نقابة من غير وسايط ولا قرايب ولا ظهر في الوسط الفني غير ربنا سبحانه وتعالى وحب الناس”.

وتابعت: “السؤال بقى: كبرتونا ليه؟ نجمتونا ليه؟ قعدتونا في البيت سنين ليه برضه؟!! إحنا جيل صناعة كامل قاعد في البيت ممثلين(شباب وكبار) منتجين، مخرجين، مؤلفين، مديري تصوير، عمال وأول حاجة اتعلمناها من اللي سبقونا في المجال ده الصبر، هنصبر لحد إمتى”.

وأكملت: “أنا أول مرة اتكلم بس من ساعة ما شفت كريم وأنا مش قادرة بصراحة واللي عارفني كويس أوي عارف إني ماليش علاقة بما يسمى بال (تريند) وفي الآخر تسمعوا أنه تعب أو مات من الزعل على حاجة ضيع عمره كله عليها وفى الآخر ما خدش حقه”.

الفنان أحمد رفعت

قال الفنان أحمد رفعت إن الفنان كريم الحسيني نجم منذ طفولته، موضحا أنه عندما يذهب فنان لعمل مشروع قهوة ونسكافيه في عربيته وفي نفس الوقت هناك ممثلون شباب يخرجون من مسلسل إلى الآخر فإن ذلك معنى للشللية.

وأضاف «رفعت» في رسالة دعم لكريم الحسيني عبر حسابه على موقع «فيسبوك»، أن «كريم الحسيني نجم من وهو طفل وفنان شامل متعدد المواهب ومهتم بلياقته ومحترم يعني إيه فنان لما مِن عدم الشغل يعمل مشروع قهوة ونسكافيه في عربيته الخاصة في حين أن اللي ملوش فيها بيخلص مسلسل يروح على مسلسل تاني مستنيه تالت لما يخلص وعمالين يحرقوا في أدوار هنا وهنا ومعظمه بالحب والشللية وقعدات الأنس والمصالح ده غير مكاتب ما يسمي بالكاستنج اللي كله بالحب والشللية والقعدات الحلوة وبرضه المصالح واللي دمه أو دمها خفيف على قلبي يبقى لازم وقفه وجاايه قريب جدا».

وتابع: «تصدق بالله يا كريم مع إني عارف إنك عاملها بوكس في وش عديمي الفن والإحساس لكن ربنا يخليها عشرين عربية تغنيك عن الفن المخطوف لغاية ما نسترده حقك عليا يا كريم».

الفنان جمزة العيلي

وعلق الفنان حمزة العيلي، على ما قام به الفنان، وكتب العيلي، منشورا عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك» قال فيه: «راجل محترم وجدع ومشروع جميل، وأنا هحصلك بعربية كبدة وسجق بجانب الفن.. أنت نجم من قبل ما جيلنا كله يشوفها، ربنا يوفقك يا حبيبي»

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.

زر الذهاب إلى الأعلى
البنك الأهلى المصرى