الأخبارعالم الفن

حقيقة سقوط مطرب المهرجانات حمو بيكا على خشبة المسرح في دبي «فيديو»

كتبتة تقى أيمن

تصدر مطرب المهرجانات حمو بيكا تريند جوجل، بعد تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي مقطع فيديو يوثق لحظة وقوعه أعلى خشبة المسرح خلال إحيائه حفل بدبي.

حمو بيكا ينفي سقوطه على خشبة المسرح

ونفى حمو بيكا خبر سقوطه على خشبة المسرح، قائلا: «الشخص الذي سقط في الفيديو كان يغني أغنية أجنبية».

أضاف بيكا: «أنا طالع أقول كلمتين للناس اللي مبتحبليش الخير.. أنا بخير وبسلامة وأنا دلوقتي في السعودية وعندي حفلات هناك».

وتابع: «للصحف والمواقع اللي نشرت خبر سقوطي.. مش أنا اللي كنت في الحفلة ولا وقعت على الستيدج ولا حاجة.. وعايز أوجه رسالة للناس اللي بتنفسن والناس اللي بتبص لعيشة الناس واللي يبص لعيشة الناس تحرم عليه عيشته..  واللي يتكلم عليا كلمة وحشة تقعد له ولعياله ولعافيته واللي يتكلم عليا كلمة خير أنا بتمنى له الخير».

وقال حمو بيكا: «لقمة عيشي اتمنعت من مصر ومبغنيش في مصر بس ربنا بيبعت لي لقمتي ورزقي من حتة تانية أنا مش هقول أنا فاتح بيوت وكل ده معروف».

وبالبحث في أصل الفيديو المتداول والمنسوب إلى حمو بيكا، وجُد أنه منشور على موقع “يوتيوب” منذ يوليو 2018، ونُسب في تلك الفترة أيضا للمطرب اللبناني جو رعد، لكن في حقيقة الأمر أن من سقط هو منسق أسطوانات أجنبي.

يذكر أن، نقابة المهن الموسيقية، أصدرت في الشهر الماضي قرارا بمنع 20 مطربا من مطربي المهرجانات، وكان من بينهم: حمو بيكا، حسن شاكوش، عنبة، كزبرة، حنجرة وغيرهم.

إقرأ أيضًا.. من ضرب مواطنين في الشارع للاعتداء على معجب .. أزمات حمو بيكا منذ بداية 2021

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.

زر الذهاب إلى الأعلى
البنك الأهلى المصرى